#4 – Content Marketing, met Martijn Bloksma

#4 - Content Marketing, met Martijn Bloksma

Welkom! We zijn er weer!

#1 zakelijke podcast in Nederland!

Weet niet of het nog steeds zo is, zulke dingen veranderen continue, maar ik heb er in ieder geval een scherm afdruk van!

1-in-iTunes

Tijd dat iTunes nu maar eens gaat helpen met het onder de aandacht brengen van deze podcast. Daar hebben ze van die mooie “New & Noteworthy” en “What’s Hot” secties voor.

Geen idee wat er voor nodig is om daar terecht te komen, daar ga ik nog ff achteraan.

Ik weet niet of het jou al is opgevallen. Maar dit, deze podcast, de #1 zakelijke podcast van Nederland. Dat is content.

Zo noemen ze dat.

Beetje abstracte term.

Eigenlijk alles wat jij vastlegt en deelt met de wereld valt onder die noemer volgens mij. Allemaal “content”

En als je het dan goed doet dan probeer je nog behulpzaam te zijn met die content ook.

Bijvoorbeeld, zoals Hugo in aflevering 2 zei, door jouw expertise aan te tonen door middel van content.

En dat hele gebeuren, van het bedenken hoe je van waarde kunt zijn, naar het daadwerkelijk produceren, en onder de aandacht brengen ervan. Dat alles, dat valt onder de noemer “content marketing“.

Schijnt helemaal een trend te zijn de laatste tijd.

Dus ik heb Martijn Bloksma van Brand New Journey uitgenodigd om het daar eens over te hebben.

Martijn ken ik onder andere als mede auteur van de lesmethode Slimmerkunde. Wat wij, samen met nog een aantal auteurs, in 2011 hebben uitgegeven bij Malmberg.

Tegenwoordig is hij actief als content strateeg en houd hij zich elke dag bezig met content marketing.

Laten we hem dus maar eens vragen hoe het zit met dat content marketing. Wat het is, wat we er aan hebben, hoe je het doet. Alles wil ik weten.

In deze podcast aflevering:

  • Wat is Content Marketing
  • Hoe doe je content marketing
  • Welke doelen kun je nastreven voor content marketing
  • Wat is content
  • De kern van content marketing
  • Voor wie schrijf je die content
  • Hoe kun je strategisch omgaan met content marketing
  • Hoe bereik je de doelgroep waar jij wat aan hebt
  • Adverteren ja of nee
  • Hoe bepaal je de balans tussen wat je gratis deelt, en wat je verkoopt
  • Als je zo veel gratis weggeeft, waar betalen mensen dan nog voor
  • Hoe kun je extra waarde toevoegen aan datgene wat je al gratis hebt weggegeven
  • Hoelang duurt het voordat je resultaat ziet van content marketing
  • Voor welke branche content marketing niet geschikt is
  • De meest gemaakte fout met content marketing
  • Aan welke criteria moet jouw content voldoen
  • Hoe kun je checken of jouw content goed genoeg is
  • Hoe vaak moet je content uitbrengen
  • Hoe kun je content hergebruiken
[voornaam]
[voornaam]
[emailadres]
[emailadres]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]
[voornaam]
[voornaam]
[emailadres]
[emailadres]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]
[voornaam1]
[voornaam1]
[email1]
[email1]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]
[voornaam1]
[voornaam1]
[email1]
[email1]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]