#5 – Strategie met Ballen, met Theo Thomas

#5 - Strategie met Ballen, met Theo Thomas

Er is even een weekend overheen gegaan, maar we zijn er weer.

Ben zelf van het weekend druk bezig geweest op de bouw.

We zijn namelijk al bijna 2 jaar bezig om een bouwval op te knappen. Samen met mijn vriendin, ouders, en schoonouders.

De tegels die we 2 jaar geleden uit de hal hebben gesloopt, die hebben we bewaard, en willen we terug plaatsen. Dus afgelopen weken ben ik met een slijptol bezig geweest om alle oude cement van de onderkant van die tegels af te slijpen.

Commentaar wat ik dan wel eens krijg als mensen zulke dingen weten.

Dat ze zeggen “Joh, niels. Jij werkt elk weekend in die bouwval, nu ben je weer druk met die podcast, daarnaast bouw je een hele Academy.. Maar.. Jij was toch lui?”

Klopt. Strategisch Lui.

Je kunt niet zomaar besluiten lui te gaan zijn en niets meer te doen. Daar gaat strategie aan vooraf zodat je op dat punt uit kunt komen waar jij weet dat je zaakjes voor elkaar zijn en dingen bereikt worden zonder dat je daar nog hard voor hoeft te werken.

En dat is waar we het vandaag over gaan hebben.

Ik heb speciaal voor jou Theo Thomas uitgenodigd.

Theo is bedenker van de methode “strategie met ballen” en met hem gaan we het hebben over wat strategie nou daadwerkelijk is, hoe je strategie “doet”, en wat je er aan hebt.

In deze podcast aflevering:

  • Wat is strategie
  • Waaruit bestaat een strategie
  • De eerste stap van een strategie
  • Welke dingen moet je uitzoeken om jouw strategie te kunnen bepalen
  • Wat moet je als eerste uitzoeken
  • Wat voor verschil ontstaat afhankelijk van jouw strategie
  • Voorbeelden van bedrijven waarbij de strategie goed gelukt is
  • Hoe je jouw weg kunt ontdekken
  • Waarom je moet dromen
  • De grote fout die veel starters maken
  • Waarom je minimaal 5 tot 7 jaar vooruit moet kijken
  • Hoe je ervoor zorgt dat je van te voren weet welke dingen je nodig gaat hebben
  • Hoe je jezelf programmeert
  • Hoe je weet wat je moet zien en horen
  • Waarom je als ondernemer je eigen route moet blijven bepalen
  • Waarom bergbeklimmers geen sok te veel bij hebben
  • Hoe weet je of je nog steeds op het goede pad zit
  • Het verschil tussen een fietsenfabrikant en een rolstoelfabrikant
  • Waarom cijfers niet relevant zijn voor jouw strategie
  • Hoe bereik je de impact die jij wilt maken sneller
[voornaam]
[voornaam]
[emailadres]
[emailadres]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]
[voornaam]
[voornaam]
[emailadres]
[emailadres]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]
[voornaam1]
[voornaam1]
[email1]
[email1]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]
[voornaam1]
[voornaam1]
[email1]
[email1]
[submit]
[submit]
[submit]
[submit]
[formId]
[formId]
[return]
[return]
[formName]
[formName]