SLQA 062 (Sharon): Administratie is gedoe

Vraag van Sharon, of Sharon. We zijn het er niet helemaal over eens hoe je het uitspreekt.

Sharon zegt “Naast het zoeken naar opdrachten moet je ook nog je administratie op orde krijgen en houden ook. Dat is allemaal zo’n gedoe, en.. Ugh nou, het is gedoe.”

Zijn we het snel over eens Sharon. Moet je ook helemaal niet zelf doen. 😉

Extra bonus. Bereken wat het jou op kan leveren.

Heb jij ook een vraag voor ons?

Elke week beantwoorden we een vraag van één tijdkrijger.

Heb jij een vraag over financiële vrijheid, lifehacking, online business, passief inkomen, of productiviteit? Als je wilt dat we jouw vraag behandelen hoe je eigenlijk maar 1 ding te doen: Reageer onder deze video.

Transcript

Martijn: Onze volgende vraag komt van Sharon, of Sharon.

Niels: Daar zijn wij het niet over eens hoe je het uitspreekt.

Martijn: Ik denk dat het van Sharon komt.

Niels: Ik denk Sharon.

Martijn: Als ik gelijk heb laat het dan zeker weten. Sharon zegt “Naast het zoeken naar opdrachten moet je ook nog je administratie op orde krijgen en houden ook”

Niels: Dat is ook wel fijn, ja.

Martijn: “Dat is allemaal zo’n gedoe, en.. Ugh nou, het is gedoe.” Ja. Vind ik ook.

Niels: Zijn we het snel mee eens.

Martijn: Moet je ook helemaal niet doen.

Niels: Gewoon uitbesteden. Kost echt maar een paar tientjes per maand. Afhankelijk van hoe je het precies indeelt natuurlijk hé, dat moet je afspreken met zo’n boekhoudkantoor. Hoe veel doen jullie, en hoe veel moet ik dan zelf nog bijhouden?

Martijn: Als je gewoon zoekt op administratiekantoor, en dan de stad of omgeving waar je woont. En begin daar. Zoek op administratiekantoor, en niet op boekhouder, dat scheelt vaak al.

Niels: Ook niet accountant, dat is weer nog een stap verder. Administratie uitbesteden is niet duur.

Martijn: En als je gewoon zorgt dat je verder zelf een administratieprogramma hebt wat een beetje makkelijk werkt. Wij gebruiken MoneyBird. Werkt super simpel.

Niels: Ik heb mijn boekhoudster gewoon toegang gegeven tot MoneyBird, daar is een speciale optie voor. Daar is het voor gemaakt ook. Dus die kan overal bij. Ik heb afgesproken dat ik alles er in zet, en voor de rest hoop ik dat het goed komt.

Martijn: En eigenlijk is het meeste dan al geregeld. Als jij dat gewoon netjes bijhoud. Dusja dat is eigenlijk alleen maar zorgen.. Maak je facturen daarmee, en zet je inkoop facturen daar in.

Niels: En voor heel veel inkoop facturen is het zelfs zo. Ik krijg ze bijvoorbeeld van TransIP of iets dergelijks, die kan ik automatisch doorsturen.

Martijn: Daar krijg je gewoon een speciaal email adres voor van MoneyBird, als je het daar naar stuurt..

Niels: Dan worden ze er al ingezet. Dan is het aan de boekhoudster om het een beetje goed te zetten verder.

Martijn: Er zijn natuurlijk altijd nog een paar dingetjes. Misschien moet je een jaarafsluiting maken in memoriaal of dat soort dingen. Kan allemaal. Dat is niet aan jou. Jij zorgt gewoon dat de facturen, zowel van wat jij verkoopt als wat je inkoopt, er in staan. Dat kost je een paar minuutjes per week misschien, en scheelt je een heel hoop gedoe.