FAQ is een afkorting voor Frequently Asked Questions, oftewel: veelgestelde vragen. (Maar "VV" klinkt gewoon niet zo goed als "FAQ".) En door een FAQ te publiceren op je website, kun je mogelijk heel veel tijd besparen. Toch doen heel veel mensen dit niet. Raar eigenlijk, want het is een simpele actie die veel kan schelen.
Naast je todo-lijstje, en je not todo-lijstje is het verstandig om nog een derde bij te houden: je today-lijst. Een today-lijst is exact wat je denkt: een lijst waar je opschrijft wat je vandaag gaat doen. Waarom is een today-lijst belangrijk? Van de tientallen, honderden, of misschien wel duizenden, dingen die je vandaag zou kunnen […]
Sta je er wel eens bij stil of jij je werk doet omdat het echt belangrijk is, of alleen omdat het urgent is? Natuurlijk is alles wat jij op een dag doet enorm belangrijk, dat weet ik. Maar toch… Een uur sleutelen aan het proces waarmee je droomproduct weer een stap dichterbij komt, is toch […]
Als kenniswerker is de kans groot dat jij regelmatig e-mails stuurt. En ontvangt. En er is ook een redelijke kans dat jij regelmatig vragen stelt via e-mail. Maar is het je dan wel eens opgevallen dat het antwoord veel langer op zich laat wachten als je meerdere vragen stelt in dezelfde e-mail? Of, ook heel […]
Ik ben niet echt een beller, dat is op zich bekend. Toch zie ik wel waarde in telefoongesprekken, mits ze goed ingezet worden. Maar er is één ding waar ik heel slecht tegen kan. En dat is de context-loze "kunnen we even bellen?" Dus, waarom is mijn antwoord daar altijd "nee" op, en belangrijker: waarom […]